Σαν σήμερα πριν από 62 ολόκληρα χρόνια, σε ηλικία 17 ετών, ανέτειλε το αστέρι του Γιώργου Κούδα στο γαλαξία του ελληνικού ποδοσφαίρου και το skgsports.gr θυμάται…
Ενα χειμωνιάτικο μεσημέρι Σαββάτου, 21 Δεκεμβρίου 1963, ένας 17χρονος με το Νο 7 στην πλάτη, εμφανίστηκε στο χορτάρι. Το όνομά του: Γιώργος Κούδας.
Ο ΠΑΟΚ αντιμετώπιζε τον Εθνικό Πειραιώς, όχι στη φυσική έδρα των Πειραιωτών, το στάδιο Καραϊσκάκη, αλλά στη Λεωφόρο Αλεξάνδρας, γιατί είχε κλείσει προκειμένου να τοποθετηθεί νέος χλοοτάπητας, κάτι που εκείνη την εποχή απαιτούσε εργασίες πολλών μηνών…
Οι πολλές απουσίες εξαιτίας του επεισοδιακού ντέρμπι με τον Ολυμπιακό στη Νέα Φιλαδέλφεια, ένα μήνα νωρίτερα, αλλά και οι τιμωρίες βασικών ποδοσφαιριστών (Σαββίδης, Γιακουμής, Λιτόπουλος), για πειθαρχικά παραπτώματα, μετά από έναν αγώνα με τον Παναθηναϊκό, ανάγκασαν τον Ούγγρο προπονητή, Γκιόργκι Μπαμπολτσάι να πάρει στην αποστολή τέσσερις παίκτες από την ομάδα Νέων του ΠΑΟΚ. Ανάμεσα τους ο -άγνωστος τότε- Γιώργος Κούδας.
«Για να παίξω σε εκείνη την ομάδα, είχαν προηγηθεί κάποια γεγονότα. Ήταν το παιχνίδι με τον Ολυμπιακό το οποίο είχε διακοπεί, όταν ο Λάζαρος ο Τσώμος πήρε την ομάδα και έφυγε. Είχε τιμωρηθεί και η ομάδα αλλά και κάποιοι παίκτες. Ήταν το ξεκίνημα του Κούλη του Αποστολίδη, του Δούκα του Ασίκη, Σταύρου Μαρβάκη, του Γιούλη Στεργιάδη και ο πέμπτος ήμουνα εγώ. Ελλείψει παικτών ανέβηκαν πέντε παιδιά από την β’ ομάδα αλλά και από την εφηβική», θυμάται ο «ασπρόμαυρος» ηγέτης κι αρχηγός της χρυσής ομάδας του ’70.
Ο μόλις 17 ετών και 28 ημερών πιτσιρίκος από την Άνω Πόλη της Θεσσαλονίκης, όχι μόνο μπήκε στην αποστολή της πρώτης ομάδας για πρώτη φορά στη ζωή του, αλλά ήταν και στη βασική ενδεκάδα του «Δικεφάλου».
Ο Γκιόργκι Μπαμπολτσάι τόλμησε και έβαλε στην ενδεκάδα της πρώτης ομάδας, έναν 17χρονο ποδοσφαιριστή, χωρίς φυσικά να γνωρίζει ότι θα ήταν αυτός που θα άλλαζε το «στάτους κβο» του συλλόγου.


